2017. április 14., péntek

Húsvéti linzer

Figyelmeztetés! Vigyázat az alábbi sütemény elkészítése függőséget okozhat!




Évekkel ezelőtt kaptam ezt a linzer receptet, azóta még nem nem találtam jobbat.

Hozzávalók:

50 dkg liszt
25 dkg ráma margarin
5 dkg zsír
20 dkg porcukor
3 tojás sárgája
1 cs. vaníliás cukor
1/2 cs. sütőpor
csipet só
kb. 1/2 doboz tejföl (kicsi doboz)

A vajat a liszttel elmorzsoljuk, hozzáadjuk a többi hozzávalót is és gyorsan, de alaposan összegyúrjuk.
Legalább 1-2 órára hűtőbe tesszük, de lehet egész éjszaka is pihentetni, én most így tettem.

A sütőt felforrósítjuk, hogy mire készen vagyunk a szaggatással már lehessen is sütni. Rutinosabbak már egyszerre is csinálhatják.
A vajas linzer tésztákat mindig forró sütőben kell tenni és végig egy lángon sütni.

Kedvünk szerinti kiszúróval eljátszadozunk a tésztával, de egyszerre csak kb. egynegyedét szoktam kivenni a hűtőből, hogy ne melegedjen fel a tészta. Így végig könnyen kezelhető marad.

A kiszúrt darabokat sütőpapírral bélelt tepsire tesszük és a forró sütőbe tesszük. Sajnos hőfokot nem tudok mondani, mert nekem egy nagyon régi sütőm van, amiben nincs hőmérő. A lényeg, hogy a legnagyobb lángon sütöm, nagyon figyelve, mert hamar elkészül, kb. 5-8 perc alatt, de ez is sütőfüggő. Éppen csak kicsi színt kapjon az alja (a képen jól látni), akkor lesz jó. Legalábbis nekem. :D



Nagyon finom tészta, még az sem baj, ha nem ragasztgatjuk őket össze lekvárral.  Elég ha megkenjük egy kis tojásfehérjével és megszórjuk cukorral és darált dióval.



Persze a legesleg, amikor finom házi baracklekvárral összeragasztjuk az összeillő darabokat és egy kicsit porcukrozzuk.



5 megjegyzés:

  1. Nagyon köszi, jó recept. De engedj meg egy észevételt: nem mindenki rutinos háziasszony, mint mi, írhatnál a sütésről is. - milyen tepsi, milyen sütő, hány °C-on...?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Sweetmelon! Teljesen igazad van, most látom, hogy a sütésről egy szó sem esett. :( Elnézést. :) Megpróbálom javítani.

      Törlés
  2. Kedves Kriszti, szerintem, ha kiegészíted majd a receptet, töröld is ki az én megjegyzésemet, mert nem lényeges többé. Felhatalmazlak! :-) További örömteli sütést és blogozást!

    VálaszTörlés
  3. 180 fok az elegendő, mert egy pillanat alatt megsül.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi az infót. Nekem sajnos nem hőmérős a sütőm,így csak az tapasztalatomat tudom írni. :)

      Törlés